شناسهٔ خبر: 119246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

جبران خسارت های سیل به راه های استان یزد با سرعت در حال پیگیری است

مهندس محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: جبران خسارت های سیل مرداد به راه های مواصلاتی و ابنیه فنی راه استان یزد با سرعت در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، سید حسین محمدی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به خسارت های وارد شده به جاده های استان به دلیل سیل اخیر اظهار کرد: خسارت های ناشی از سیل به جاده های استان یزد با سرعت و همت و تلاش تمام نیروهای و امکانات ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حال جبران است.

وی افزود: از محل سفر استانی ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان، به دستور استاندار به مسئله سیل و خسارت های ناشی از آن، تعلق گرفته اما تاکنون ابلاغ نشده است.

محمدی ادامه داد: ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای بازسازی مسیرهای سیل تخصیص یافته است که ۲ میلیارد تومان آن به صورت پیمانی و مناقصه ای و یک میلیارد تومان باقی مانده به صورت امانی اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده در راستای مرمت مسیرهای آسیب دیده از سیل عنوان کرد: تاکنون ۲۴ پروژه از محل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از سوی استاندار تعریف شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در پایان افزود: اخذ مجوز مناقصه پل اردکان – هامانه از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مرمت آب بردگی ها در سطح محورهای استان توسط دستگاه های شهرستان ها بصورت امانی و تنقیه پل های پر شده از سیل از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه جبران خسارت های وارد شده به جاده های استان پس از سیل مرداد ماه است.